PremiumCardiologie

Effect van zoutarm dieet op CV accidenten: brood op de plank

Minder zout in de voeding word al lang gepromoot om hart-en-vaatziekten te voorkomen, maar het effect van een zoutarm dieet op cardiovasculaire accidenten werd nog niet onderzocht in een grootschalige, gerandomiseerde studie.

5 mei 2013

De discussie ter zake zal voortduren dat er gerandomiseerde, gecontroleerde studies worden uitgevoerd om de effecten van een lagere zoutinname op de incidentie van hart-en-vaatziekten te vergelijken met die van een matige zoutinname.

(referentie: O'Donnell MJ et al. Eur Heart J. 2013;34:1034)

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine