PremiumMedische actualiteiten

Hysterectomie verhoogt cardiovasculaire risico's niet

Onderzoekers van de universiteit van Pittsburgh hebben aangetoond dat een hysterectomie, met of zonder ovariëctomie, het risico op cardiovasculaire aandoeningen niet verhoogt. Dat is in tegenspraak met eerder gepubliceerde studies.

22 mei 2013

De studie, die eerstdaags zal verschijnen in het Journal of the American College of Cardiology onderzocht het dossier van 3.302 premenopauzale vrouwen tussen 42 en 52 jaar die werden opgenomen in de Study of Women's Health in de Verenigde Staten.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine