PremiumMedische actualiteiten

'Light' dranken om te vermageren: slag in het water

Light frisdranken helpen niet om te vermageren. In een studie uitgevoerd aan de Purdue University die werd gefinancierd door de NIH en die zal worden gepubliceerd in Trends in Endocrinology & Metabolism, werd aangetoond dat light frisdranken drinken in plaats van gewone frisdrank niet helpt om te vermageren, in tegenstelling tot wat de American Beverage Association beweert.

16 juli 2013

Dat terwijl de consumptie van light frisdranken de laatste 25 jaar een hoge vlucht heeft genomen. In deze studie werd evenwel aangetoond dat het drinken van light frisdranken op lange termijn dezelfde gezondheidsproblemen veroorzaakt zoals een metaboolsyndroom als gewone frisdranken. Volgens Susie Swithers, die de studie heeft geleid, "moeten mensen aandacht besteden aan de hoeveelheid zoetstoffen die ze eten, en dat geldt zowel voor kunstmatige zoetstoffen als voor suiker."

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine