PremiumMedische actualiteiten

Alcoholgebruik bij middelbare scholieren verhoogt risico op borstkanker op volwassen leeftijd

Alcohol drinken voor de eerste zwangerschap verhoogt het risico op BBD (benign breast disease) en borstkanker.

2 september 2013

Als een meisje tussen haar eerste menstruatie en haar eerste volledige zwangerschap een glas alcohol per dag drinkt, verhoogt dat haar risico op borstkanker met 13%.
Als ze meer drinkt dan dat, stijgt het risico nog meer.
Dat blijkt uit een studie door onderzoekers van de Washington University School of Medicine in St. Louis.

(referentie: Collins LC et al. J Natl Cancer Inst. 2013;doi:10.1093/jnci/djt213)

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine