PremiumUrologie

Regelmatig koffie drinken, goed voor prostaat

Een nieuw cohortonderzoek waarin 630 patiënten met prostaatkanker gedurende meer dan 5 jaar werden gevolgd, toont aan dat mensen die veel koffie hadden gedronken voor de diagnose werd gesteld (4 koppen koffie per dag of meer), minder risico liepen op recidief of progressie van prostaatkanker.

9 september 2013

De auteurs voegen er evenwel aan toe dat die vaststelling nog in grotere studies moet worden bevestigd en dat koffie niet goed is voor iedereen en al zeker niet voor mensen met hypertensie.

(referentie: Geybels MS et al. Cancer Causes & Control. 2013;doi:10.1007/s10552-013-0270-5)

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine