PremiumOncologie

Polyonverzadigde n-3-vetzuren van zeedieren en risico op borstkanker

Chinese auteurs hebben een meta-analyse met een review van de literatuur uitgevoerd, waarin ze aantonen dat een hogere consumptie van n-3-PUFA van zeedieren het risico op borstkanker verlaagt.

16 september 2013

Prospectieve cohortonderzoeken zijn vereist om het verband tussen consumptie van vis en alfalinoleenzuur en het risico op borstkanker verder te onderzoeken.

Die vaststellingen zouden implicaties kunnen hebben bij de preventie van borstkanker via de voeding en aanpassingen van de levenswijze.

(referentie: Zheng J-S et al. BMJ. 2013;346:f3706)

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • wekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • digitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • uw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • maximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Deel je (nieuws)verhaal

Heb je nieuws dat relevant is voor onze redactie? Deel het met ons via het meldformulier.

Nieuws melden
Print Magazine

Recente Editie
20 maart 2026

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine